Saturday 14 January 2012

Umur 1 Tahun


Assalamualaikum..

Bila kena uruskan bakal komander baru ni,
teringat masa aku dulu.
x sangka aku ada di tempat orang-orang yang aku respect dulu.
x sangka aku dah jadi komander.
komander yang dulu orang takut, benci, menyampah.

Tapi, aku dah lalui hidup seorang komander selama setahun.
aku dah rasa mcm mana nak hilangkan nervous depan pelatih.
bukan senang nak cakap depan orang.
seriously, bila kat padang kawad, 
aku kena totally berubah.



Bukan senang jadi komander.
setiap inci pergerakan diperhatikan.
buat salah kena marah.
kena marah tu memang dah jadi lumrah hidup aku selama setahun ni.

Penat ? memang penat.
kadang-kadang kami kena kawad smpai 1 pagi.
pastu, balik study sebab esok ada test.
itu semua aku dah lalui betapa peritnya nak bahagi masa.

Tapi lama-lama
dah boleh adapt.
yang penting kena pandai bahagi masa.
xda yang mustahil kalau hati kita benarkan.

komander bukan setakat padang kawad, muka ketat.
komander adalah sebuah keluarga.
kami berkait antara satu sama lain atas nama komander.
susah payah, semua sama2 rasa.


selepang king and queen ni kami jahit sendiri guna tangan.
even it look simple, but full of effort and mental need to this thing.

 first time dapat task jadi biro ttk utk dinner komander.
dengar macam senang, tapi, keluar air mata jugak la handle tugas ni.
btw, aku tahu siapa kawan siapa lawan.






First family dalam komander.
dalam rumah, kami memang happening.
kt padang kawad semua bertukar.
btw, i love them.
they always be my side.
they are my strength.




 camping time !
ni lah saat2 kami release tension.
enjoy sangat2 boleh masuk hutan.








 First time menapak kat DATC Shah Alam.
masa baru2 siap.
tu lah untungnya jadi komander
sentiasa dijemput untuk event-event uitm.



ni moment paling best.
dengar macam tak masuk akal bila plan nak bawak semua komander
pegi ICT sewa sendiri.
10 biji keta konvoi pegi malam tu.
balik dekat pukul 3.
haha. nseb pandai deal dgn pakguard.



event paling mencabar.
PERKOM.
event ni time aku tengah praktikal.
penat memang sangat penat.
dah puas berkawad kat hospital
balik kawad lagi.

Skuad PASKAD.
untuk masuk paskad sangat uji mental aku.
balik ja praktikal dari hospital pkul 10.30 mlm,
tukar baju, pegi kawad pulak sampai pkul 1 pg.
kwn2 nursing aku yang len smua dah terbungkang dah.



ada jugak gambaq aku terselit kat belakang din nih. 

 bila time orang cuti, kami dah ada kat puncak alam ni.
berkhidmat untuk uitm.
then, dah selesai tugas, bley la pegi merayap.
geng komander sangat best !!




it's been a year.
i hope my strength to face the future are stronger enough.
btw, i proud, how much i felt hurt, aku rasa puas.
aku mampu buat apa yang orang lain belom tentu mampu.
aku boleh rasa pahitnya kena hell
manisnya dengan family komander.






1 comment:

  1. byk jgk noh gmbr aku..t follow la ak balik mimi oi..haha

    ReplyDelete