Saturday 30 July 2011

Matrix's Mate


Assalamualaikum...

Sejak akhir-akhir ni baru aku perasan yang aku suka tulis pasal orang2 yang rapat dgn aku. Kali ni pun aku nak tulis pasal somebody nih. 
mula mula aku jumpa dia kat cn

|
|
|
|
|
|
|
|


kangan bangat seh..

Aku malas nak bebel pasal makcik ni. tapi nk cita jgk apa yang specel nya makcik yang bernama
NURUL AINI ZAINUDIN 

*gamba ehsan dari FB beliau*

Sopan..mula-mula kenal jelah. pastu lama-lama ganas nak mampos. Klu korang stail jalan terkedek-kedek mcm mak minah, better jangan kawan ngan dia sbb dia probably akan tinggal korang jauh ke depan. Aku yang kaki panjang dari dia ni pun semput nak keja r makcik ni.

Klu jalan g kelas or mana2 jelah, mesti dia pakai enjin turbo. Lagi2 klu time nak pegi kelas. Baru ja nampak lintas depan aku tadi. Tup tup da sampai dewan kuliah. Dia jenis yang x melenggang lenggang ala-ala model tu. Janji sampai kelas. Pastu dah sampai kelas, muka serius jer. Penat. Hahaha.

Aku suka kawan dengan dia ni sebab, kepala otak dia sama mcm aku. Kami adalah anti-kapel yang paling tegar skali. Hahaha. *masa tu tertutup lagi pintu ati aku nak kapel2 nih*. So, since xdak pakwe, kami slalu la berkepit dua orang. Pegi kelas x skli la. sbb dia ddk blok laen. Tapi, kat kelas mesti aku duduk sebelah dia. Kat kelas, kami duduk line depan sekali tuh..mmg x pcya.. Tapi itulah kenyataan. 

So, bila dah ddk sebelah menyebelah, mulalah aktiviti copy mengopi tutorial. itu wajib. Hahaha. x kesah la sapa tiru sapa pun. Kadang2 tu, aku suruh dia tolong dgr lecture kat aku, especially lecture chemistry. mmg ngantok gila. sblom masok lecture hall tu mmg aku dah sumbat telinga aku ni ngn earphone. So, zero input la. Nak kaver blek, makcik ni la ajar aku. So, bley la aku test dia ni fokus ke x..Ngahaha. 

Disebabkan nama kami kt depan dua2 ada nurul, so dkt list name tu x jaoh beza lar. Time nak divide group mmg aku slalu dgn dia lar. Group untuk MUET pun aku skali ngn dia. Makcik ni pun suka pot pet mcm aku jugak. sambil2 jalan pun dia masih ada tenaga nak bercakap. Dah la jalan speed mcm nek moto. 

Makcik ni kuat makan taw mcm aku jgak. Hehehe. Kami slalu makan sama2 kat kafe C. Masa tu, aku slalu mkn nasi ngn lauk telur ja. Dia msti bsing kt aku asyik mkn lauk sama ja. Well, student matrix x kaya la wei..huhuhu.

Dia ni suka pakai gelang silver yang meleret-leret tu. Nampak ja mcm sopan2, tp layan silver. hahaha. So, bila nak makan dia mesti buka gelang tu sebab gelang tu akan mengganggu konsentrasi dia nak makan. Pastu, sambil makan, kami usha lah kapel2 yang makan skli tu smbil bergosip. 

Makcik ni sma jgk mcm aku kot, x suka pegi library.. aku agak2 jelah. sebab slalu lepak kat meja2 depan lecture hall ja.

Tapi, bila dah masuk sem 2, aku dah x sma klas ngn dia. Tapi jodoh kami still kuat lar, slalu ja aku jmpa dia on da way nak g klas ke, nak blik kelas ke. And kadang2 kami slalu jgk date makan sma2. 

Tapi, bila da abes matrix, aku x  jmpa2 dia dah. even dapat u pun dekat2 jer, still xleh nak meet. Tapi, nseb baek ada  FB yang always connecting people tuh, bley jgk la aku lepas rindu kat makcik ni. Aku pun xtwu lah bila plk nak jmpa dia nih. mcm2 aku nak cita.

And fyi, she's still single..wawawa...
aku tlong promote plk.
makcik, cepatla cari jodoh. 
bley hepy sme2..hikhikhik..

okay, the story ends here..

budak2 matrix yang skematik abes

baju kurung je la weh tiap2 ari g kelas..

experiment yang selalu failed
action je nih..
report copy org jugak..hehehe
normal la tu kan..tol x ex matrician???

tido ker makcik nih??



p/s : aku rindu budak2 saiko tu jgk lah..huhhuh





5 comments:

  1. ehh terselit jugak gmbar2 aku~ hehehe mak cik tu mmg pakai enjin turbo..da x yah pakai nos~ mmg laju gile kalu jln...
    *motif menyibuk kejap~

    ReplyDelete
  2. hahahaha...of kos la..
    ko pun best buddy aku jgk..

    ReplyDelete
  3. haha tenkiu tenkiu fren..ape url blog mak cik tu??

    ReplyDelete
  4. setau aku makcik tu belom terbukak pintu ati nak wat belog...hehehehe

    ReplyDelete
  5. http://ynneabooshy.blogspot.com/ ni la blog aku. tapi dah bersawang habis. ntah bilanya nak update lagi. malas ahh.

    ReplyDelete