Thursday 28 July 2011

Abg Pol is..(2)

Assalamualaikum..

Baru ja taw Harimau Melaya da kalah dengan Singapura tadi. Musnah la harapan Malaysia nak masuk piala dunia. Aku bukan  ambik taw sangat pasal bola ni sbnrnya. Nak tengok, jauh sekali la. Tambah lagi ayah n adeQ aku pun x minat sgt nak tengok. Kalau tengok pun, diorg prefer tengok kat kedai2 mamak. Tapi sejak ada abg pol ni, terhupdate la ckit aku pasal bola nih. Mana x nya, aku x tengok, dia suruh tengok. X pun dia cerita kat aku w'pun aku xmau taw langsung. 


Tapi, ada improvement la ini mamat. Tengah tengok bola pun, bley lagi text aku. Hahaha terbaeklah. Tidak jangan harap lah. Lagi sebulan ja lgi abg Pol ni nk blik Mesia..(bajet ddk oversea. over the sea adalah) Komfem 1 Bagan serai kecoh la bila pylang s'wak ni trun perak. Baru setaun duduk sarawak 2, dah blagak ckp sarawak ngn aku. Mentang-mentang la aku ni xtaw. Dia ckp kitak, aku kata katak. padan muka. dah tau aku x phm nk ckp jgk. pastu, apa lgi, aku paksa la dia ajaq aku bhs s'wak. mana bley kalah. so, dgn sbrnya dia ajaq la jgk w'pun aku asyik mengarut-ngarut ja. Lawak kot klu mula2 dgaq. Ni ada a few sentences dia ajaq aku.

kamik : saya
kitak : kamu 
sik : tak
pa pulah kitak tek : kamu buat apa
cbo la cam ya : jangan la mcm tu
klaka : cakap
manas : marah
aok : ya

Yang tu jelah yang aku ingat. kalau aku salah tu, maknanya dia la yang ajaq ajaran sesat kat aku. Tapi aku rasa dia ni bantai cakap uthagha jgk dengan orang2 kat sana. Tapi, padan muka dia, duduk S'wak x bley mkn keli. Fanatik sgt dgn ikan keli. ckit2 keli masak cabai. naik geli aku. Aku dengan dia memang x serasi bersama lah. Dia suka gila ikan keli padahal aku geli gila ngn ikan tu. Fobia abes lar. Ni smua salah budak2 saiko 2, doa sgt pelik2 kat aku. Byk bnda yang aku x suka dia suka. Aku rasa p'samaan aku dgn dia ada 2 ja. Dua2 anak no 2. Dua2 kidal. Faktor y langsung x membantu. Lagi satu dua2 pala gila kot. Tapi dia lagi gila lah. Gila2 dia ni lah wat aku gelak sorang2..hehehe.. dah la aku ni x pandai cover. mmg tersengeh la sorg2. nak selamat, duduk dlm bilik sorg2. suka ati lah nk sengeh ka, tergolek smpi jtuh ktil ka *xpenah la smpi cam 2*. janji mak aku x nmpak. tidak free2 ja kena perli. oh tidak. Seksa ouh aku nak cover klu dok umah. siap pesan lagi jangan kol aku. Mesej pun malam2 ja. Tp, dia mmg msj ngn aku malam ja, sebab siang dia nak men psp la, men badminton la, tidoq la. Tapi kalau dia kena keja shift malam, dgn aku2 skli x tdoq. Tp, klu aku ngantok sgt, aku tidoq ja. mana aci, dia x tidoq dpt duit, aku ngntok ja dpt. kejam an. hahaha. xpalah, mn bley b'korban lebey2 sgt. 


Tp, dia ni kdg2 tgh keja pun bley tidoq. mengulat. mentang2 la tmpat pedalaman, x byk penyangak. Jeles gila ngn tmpt keja dia, rilex gila. siap bley men game lah, on9 la, tgk muvie. mmg heaven. tp, time kena wat roadblock, bru taw 'nikmat'nya jd polis. Hahaha. Nseb baek aku ni hidup dlm family polis, bley la aku faham keja2 dia tu. Aku suka pggil dia OKT. klu dlm polis, okt tu shortform utk 'orang kena tahan' tp utk dia aku pggil 'orang kuat tidoq'..mmg kuat tidoq pun, blik keja tidoq, p keja tidoq. smua tidoq. *harap2 dia xbca*..satu benda yang aku konfius dgn dia ni, klu time dia nak makan, mesti nak stop msj or so wateva. padahal bagi aku okay ja.. dia btol2 nak menghayati makanan 2 kot. wakaka. Makan smua nak homemade ja. anak mak la katakan. dia sendri y confess kt aku. nmpak ja samseng nk mampos, tp, kat umah tlong mak masak. Hahaha. Bgos2!! Pastu nak suruh aku masak keli pulak nnt, ohhh..sori la abg Pol. mak aku sendri suruh pun aku x penah buat. klu benda laen tu bley la. ni keli. aku tgk pun geli. yaa. aku mmg pelikSS. tp, xpelah, x mati pon klu x mkn keli. lama2 dia pun da givup. Hahaha. bgos. walau mcm mn special pun org tu, dgn keli aku surrender. 


Tapi dia ni untonglah sbb dri dlu lg dah kamcing baek ngn adeQ aku tu. sbb dua2 mat moto. So, adeQ aku knl dia ni sapa. Paling x bley blah, adeQ aku puji dia kot dpn mak aku plk. tp, aku x bgtw dia pun. nanti sindrom perasan dia semakin kronik. Hahaha. dah dpt approval dri adeQ aku 2 kira ok la kan.  tetiba lak syg sgt2 kt adeQ aku tu. Hahaha. Menyesal plk sbb slalu kutuk dia ngn awexSS2 dia dulu. Xpelah, nnt angah masak sedap2 la kt adeQ. Hehehe. Sbb kan abg Pol ngn adeQ aku ni lah aku dah pandai pasal2 RXZ ni. Hahaha. hebat x aku. RXZ ngn catelizer laen tw, nmpak ja sma. tp, catelizer lg smart. *tringat moto arwah abg azri msa keja 7e dlu*. Abg Pol ni dlu mat rempit gak, tp, sejak dah terpelanting ke s'wak tu dah insaf.*tu pun sbb RXZ dia x ikot skli, cuba klu ada.*. Dah pencen jd mat rempit, jd pylang plk. berangan nak jd mcm Jai dlm KL GANGSTER 2. aku xtw la brp puluh kali dia tgk cita 2. semua dialog dlm cita 2 dia hafal. Baru2 ni dia bgtw aku, dia dpt penghargaan. nak tw sbb ap?? sbb dpt saman terbanyak..!!! hahaha. ni mesti gila saman orang. semua org dia saman. Tp, dia y xmkn sman. ari2 nak kutuk aku. pastu klu nk gdoh, mula la ckp s'wak. hampeh. apa benda dia mengarut pun aku xtw. 


Lagi teruk, dia dah pesan awal2 kat aku jangan suka merajuk, sbb dia xkan pujuk. Dia wat mcm x b'slah lg ada la. hampeh. tp, y pasti, bila dia marah aku, aku marah ja dia blik. bru puas ati. Last2 dua2 mengalah. Tp, mmg jujur-sejujurnya lah, aku x suka laki jiwang2. aku suka laki yang mmg pala otak masok ayaq. sbb 2 la aku bley get along ngn dia ni kot. klu merapu meraban mmg terserah kat dia lah. Aku suka sgt maen teka teki pasal 7e ngn dia. tp, aku kalah la. sbb dia lgi lama keja dri aku kot. smua bnda dlm pala otak dia. kalau aku kelentong dia dpt la cap 'pala taw'. ni sbb aku tersalah jwb rokok y pling mahal kt 7e LUCKY STAR, padahal LUCKY STRIKE. x pasal2 ja kena kutuk. demn. mn bley aku kalah ngn dia. 


Tp, seriously dia mmg bley lyn la kefalahotak aku y kdg2 ting tong ni. klu chat, dua2 pulun nak tulis. last2, xdak spa nk bca. tp, dgn dia aku mmg xmau kalah. kalau xtw pun aku wat2 taw. pastu klu aku silap, dia perbetulkan..sweet la konon. tp, mmg sweet pon..wawawa..klu aku ni dok mengarut x tentu hala mula la dia bwk kluaq word 'bongok','ngek'..aku suka. aku x suka klu dia baek2 sgt. mana penah dia nk puji aku. kalau aku ckp aku tgh masak, mesti dia ckp, kesian org2 kt umah aku, terpaksa mkn lauk mcm garam tertumpah, terlebih hangit. kojaq. aku ckp blik kt dia mcm 2. Kasaq kan. hahaha. dah dua ngok ngek. mmg xleh nak buat apa la. y aku tw, for the time being, aku x penah bosan lg dgn dia w'pun tiap mlm smbng ngn dia. 


Dia wat cuti 4 bulan aku ni xleh pisah ngn hp&laptop. sbb dia inbox aku melimpah ruah. sbb dia kedit aku abes. *tp, selalunya dia dpt hidayah utk topupkan kt aku, hehehe*, dia buat aku slalu sengeh sorg2 dpn hp/lappy, sbb dia aku simpan gmba laki dlm hp aku ni, sbb dia aku da tersingkir dri club single kwn2 aku *sedey weyh*, sbb dia mak aku asyik pesan mcm2 kat aku * angah janji akan dgq& follow smua pesan mak 2*, sbb dia aku x tidoq smpai 2 3 pgi, sbb dia aku semakin geli ngn keli, sbb dia aku dah layan lagu jiwang2 nih, sbb dia aku rindu 7e, sbb dia aku smakin pandai bhs s'wak, mcm2 lah. x larat nak list. apa2 pun, aku still utamakan family n kwn2 aku. lg2 budak2 saiko tu. aku still mimi okay.

*LOVE THEM AS THEY LOVE YOU*

Panjang gila aku membebel kali ni..sbb dia jgk la nih. heeeee...





p/s: acc fb aku wat hal, majok la kot sbb aku dah lyn blog plk skrg ni.







No comments:

Post a Comment