Sunday 8 July 2012

S.E.N.T.A.P

Assalamualaikum..

Boleh tak nak cakap yang orang bila sakit, hormone dia pun sakit sekali. Lepas tu muncul lah satu lagi jenis penyakit, EMO!! 

Entah la, mungkin bila sakit ni, kita rasa disable. And time tu lah support dari orang sekeliling sangat diperlukan. Sebab tu lah setiap dalam nursing intervention mesti ada "give moral support", ni function dia. 

First of all, aku sangat2 mintak maaf kat diorang sebab aku banyak kali sangat terasa diorang. Aku pun tak tahu. Tiba-tiba selalu sangat touching. Dulu aku tak macam ni. Sumpah. Aku tak ambik kesah pun. Tapi sekarang, even kena tinggal pegi kelas sorang2 pun dah rasa nak nangis. Chooiiii... Mungkin sebab tu tengah sakit, pastu nk turun tangga pun slow motion je, tambah pulak kena jalan sorang2. Feeling down yang teramat sangat time tu. Tapi aku taw, diorang tak sengaja tinggal aku. 

Paling touching sekali, memang melekat padat dalam hati ni, walaupun aku try nak ignore, tapi still ada jugak. Aku pung tak paham weh. Mungkin time tu aku tengah lapar kot. Mula-mula tu memang tak nak join diorang sekali, tapi bila dah petang tu rasa kuat pulak nak tunggu bas g Shah Alam tu. Sebab excited nak buka posa ramai2. Xnak aku buka posa sorang2. Masa tu pun dah nak pukul 7. Aku pun gtaw la diorang suh order makanan kat aku sekali, sebab nanti bile dah azan lahap tros je. Tapi, entah kenapa, sampai kesudah diorang tak percaya. Alamatnya, aku sampai makan hati kenyang2 dulu lah. Tapi makan lah jugak nasi diorang. Pung kenyang.. Tak pasal2 makan freeeee. Tapi aku bukan nak sentap pasal makanan tu, tapi sebab diorang mati-mati xnak percaya aku datang. Even aku dah mesej, kol bgtaw. Musykil aku!

Mungkin bagi diorang mustahil, tapi aku pernah ke menipu sampai tahap macam tu??? Tu yang memusykilkan dan lagi menyedihkan. Sebab diorang rapat dengan aku. Mungkin ada kesilapan kat mana-mana aku pernah buat sampai terjadinya insiden macam ni. KAWAN, aku mintak maaf sesangat sebab peristiwa tu even simple matter je, tapi wa tak lupa beb! huhuh 

Lagi satu mungkin aku dah semakin disable kot. Every move is painfull. Sungguh aku tak tipu. Unless dapat telan Celebrex sebijik. Tu pun kena jimat2, sebab PK tu kedekut, bagi satu sebelah papan je sekali aku pegi. Haissshhhh.

Bila dah sakit ni, paling obvious sekali time nak jalan ah. Kalau dulu aku selalu barisan hadapan je jalan, menonong je tinggal diorang kat belakang. But, nowadays it turn upside down. How bad! Takhta aku dah dirampas. Kadang-kadang tu, bila jalan kat belakng skit, dah feeling2 macam kena tinggal. Hurrmmm, pastu mula lah rasa low self esteem. Serius weh, sekarang ni mostly balik kolej naik bas weh. Even kadang-kadang diorang tak suka tunggu bas, tapi diorang follow jugak aku. See, diorang tak tinggal aku pun sebenarnya.

Banyak jugak lah benda aku tak leh join bila dah sakit camni. Tambah-tambah kalau diorang g riadah petang2 ah. Riadah kejadahnya aku ni, nak jalan pun dah terhinggut-hinggut. Kalau nek basikal gak, alamat esok nya tu memang tak bangun ah aku. Tapi, kalau ajak g soping, aku gagahkan jugak. Hehe

Mungkin aku sedang diuji untuk rasa tak semua benda aku boleh buat. Tak pun sebab nak minimize kan pergerakan aku sebab sebelum ni aku dah terlebih aktif kot. Ececehh. Walau apa pun, masih boleh bertahan, semua tu aku telan je. Kita tak boleh expect orang memahami kita sedangkan diri sendiri pun kadang-kadang kita lupa. Kalau ada masalah pun, chill je okay! tak dak guna nak sentap lama2. Nobody cares!! 








No comments:

Post a Comment