Monday 30 July 2012

Dulu...

Assalamualaikum..

Semalaman aku dok blogwalking blog aku sendiri. Tiba2 rasa ada benefit jugak buat blog ni. Boleh flashback life kita yang dulu-dulu.

Of course la aku lagi suka life dulu. Banyak kenangan. Tapi, boleh ke nak jadi macam dulu lagi ??

A bit sad bila tengok gambar-gambar aku berkawad dulu.. Lepas ni memang tak boleh lah kot. Memang lah lega tak payah berjemur kat padang kawad tu lagi dah, tapi aku minat kot benda-benda macam tu.

Mungkin impian nak jadi polis kena cancelled. So, focus on the real track la pulak. Be a NURSE!

Makin lama makin worst la pulak. Tak expect seteruk ni. Cuma bila duduk kat rumah ni kena pura-pura sikit. Xnak mak aku risau sangat. 

Macam ni pun dah banyak benda aku xleh buat. Angkat berat cikit xleh. Rasa macam hopeless betol!

Kekadang nak buat apa pun limited. Kalau dulu dengan selamba je aku panjat bukit kat belakang FSK tu. Sekarang ni kena terima kenyataan la aku ni dah lembik...

Kalau dulu aku depends sangat dekat Celebrex tu sampai Nani boleh cilok dekat wad, now dah x effect dah. Kena telan voltaren pulak. A kind of steroid! Klu buat urine test, boleh kantoi aku nih.

Lagi satu, prednisolone. Aku dah familiar dgn ubat ni bila belek2 folder kat patient yang ada penyakit nih. Ubat ni side effect dia tak best laa, PROGRESSIVE WEIGHT GAIN!! aku dah la nak kurus.. acaner tuhh??

Jumpa pakar dia suh amik blood test utk dsDNA & ENA plk. Apa kebenda tu pun aku tak tau! Haisshh..
Nasib baik aku ni student nurse, dah familiar dgn sistem kat spital ni. Boleh la aku redah sorang2 je buat smua ni..

Ni semua salah antibody! yang kau pegi salah attack tisu yang sihat-sihat tu pesal ???
Haisshhh, marah betul !!


No comments:

Post a Comment