Wednesday 7 September 2011

Jadi X Jadi

Assalamualaikum

Lepas ja abes jga junior, semua plan nak kluar shah alam.
nak bagi hilang penat la konon.
tapi, masalahnya keta ada sebiji, orang ada 7.
punya la pening nak pikir mcm mn nk setel masalah ni.
Last2, Aleen suruh tanya Akim, sebab dia bwk keta jgk.
Aku pun kol la shindo 2, x angkat.
kecewa..
pastu msj dia..*dengan penuh harapan*

Aku: Akim, ko guna keta x ptg ni??
Akim: aku plan nak kuar ngn budak2 ni.
Aku: join skali la..bley kitorg tmpang keta kau skali.

tp, spa y nk naek keta akim??
sapa y nak berhinpit dengan budak2 laki tu.
Last2 skali, Aleen bwk Qat naek ngn dia+ budak2 laki tu ( Din, Syamil, Azri) ddk kt blkng.
aleen drive..selamat.
Akim pulak bwk aku, fatin, fie, pija, & azie.
dia sorang ja laki dalam keta 2. hahaa
alah, bukan kitorg nk buat apa2 pon kt dia..

trnsport y menyumbatkan kitorng.
kembara aleen+satria akim.

Kitorng kluar tu pun dah pukul 6 lebih, smpai shah alam dah maghrib.
Singgah smyang dlu kat surau melati kt uitm shah alam tu.
aleen la semangat sgt, rindu tempat lama.

nampak x betapa excitednya muka aleen dpt jejak kaki kat melati.


Dah setel smyang, gerak cari makan,
plan nak makan kat Nasi lemak Cinta Sayang kt Sek 7,
Tp, ramai, so makan kat MOLEK.
restoren kelantan.
pekerja dia pon kecek klate ar.

Dah kenyang, kitorg pegi SACC pulak, sbb ada org kat kirim Big apple.
pastu konvoi balik puncak ngn akim.
sbb aleen x tw jln balek.

Dah smpai, pak guard kat pos tu tny mcm2 plk.
siap mintak student kad lagi.
si aleen ni dgn yakin ckp ada.
padahal dia tinggal kt bilik.
tp, naseb baek dia lps..
so, alhamdulillah..semua selamat.
best jgk bila kluar ngn geng2 komander ni.
w'pun diorng x sma kos ngn aku, tp kepala smua sama ja..












seperti biasa, aku sorang ja sesat...
1 nurse + 7 pharmacist...





















No comments:

Post a Comment