Monday 22 October 2012

IC & LESEN

Assalamualaikum..

Puas aku cari kat kolej. Sebab memang ingat tak tinggal kat rumah pon. Tak jumpak jugak. Sampai plan nak pegi repot polis masa balik cuti nanti. 1 hari, pukul 1 pagi, adek aku kol.
      "Angah, IC angah jatuh dlm keta ni".
Fuhh lega! ptot la tak jumpa kat sini.
       "okey, adek simpan dlu lahhh!"

*****************************SETEL**********************************************

Saja belek kad y bercambah dalam purse aku ni. Sekali belek2 lesen, haaaahhhh ?? expired date 8/05/2012. Biaq betol ?? aku punya drive merata masa kt rumah aritu. Last2 dah expired! bulan 5 punya pulak tuh. Okey balik nnt renew laahhh.

Dah balik rumah, nak p renew, akak kt pejabat pos tu ckap
    " nak renew apa adik oiiii, tak expired pun lagi."
Aku pun tunjuk la lesen aku tu. Tapi dia tgk dlm sistem, aku dah renew 27/05/2012. Dia ckp y ni lesen y lama. Yang baru punya 06/06/2013 baru expired.
Tiba2 teringat balik pasal IC aku jatuh dlm keta tuh. Terus selongkaq keta, then, found it !! Lesen aku y dah di renew sebenarnya! yang ada dlm purse aku tuh y lama pny. Aiisssyyy! Ni la padah bila semua harta karun nak sumbat dlm purse tu. So, aku takyah dah la nak renew lesen! Jimat duitku !! :)


No comments:

Post a Comment