Saturday 6 August 2011

Aku X Salah Okay...

Assalamualaikum..

Alhamdulillah. Hari ni dah seminggu Ramadhan berlalu. Setakat ni xdak excuses lagi lah. Bley full lg. Harap2, kejap jelah excuses tu, sebab aku memang malas bab2 nak ganti ni. Tapi, bulan puasa ni memang banyak betul lah dugaan. Ari ni je dah macam2 jadi kat aku. Betul2 menguji tahap kesabaran aku. 

Arini akak aku yang kat pulapol 2 balik, tapi dia naik tren sampai Ipoh ja, so, kenalah pick up dia kt Ipoh. Plan awalnya nak suruh adeQ aku ja yang pegi amek, tapi, dia ada hal pulak. So, kenalah aku jugak yang drive pegi Ipoh. Haiisyy..Since ari ni ari sabtu, punyalah ramai keta kat atas jalan. Jammed sepanjang jalan. Memang fedap abes ar aku. Mulut ni macam dah kluar..ish3..astaghfirullahalazim..

Masa kt pekan Sg Petani tadi, ada sebiji keta tu, menyelit dengan keta aku. Last2, side mirror bengkok. Naseb baek seide mirror ja, aku risau gak kalau sampai calar keta tu. Jenoh nak menjawab. Bengang jgk aku, sebab amoi tu tengok aku macam aku yang salah..ppfffff..hey amoi kira ok la 2, kau langgar keta aku, aku x saman kau. Xpayah nak buat muka macam kau x bersalah lah..nggookkkss..!!!

Tu pasal amoi, ni pasal apek pulak. Bley x korang imagine, korang bwk keta kt highway, korang drive kat laluan memotong. pastu ada pulak moto bley masuk lorong memotong 2 and himpit keta korang. Itulah yang jadi kat aku. Naseb baek aku x laju, klu aku laju, apek tu memang rebah dan dilenyek-lenyek keta kat highway 2. Melelong jugak la aku drive time 2. Macam nak tercabut jantung aku time tu. Memang terkejut gila2 lah. Terus aku brek mengejut kat tengah2 highway tu. perrgghh..time tu lah skill memandu aku betul2 teruji. Untung lah aku x gelabah kat tengah2 highway tu. Okay, dis apek pun sempat bagi pandangan yang annoying sebagai tanda 'terima kasih' sebab aku x lenyek dia..pppffff.. Hoi apek, kalau hang mabuk pun, jangan la nak mampos kat keta aku. shit. so, result daripada perlanggaran tu, keta aku jadi mcm ni..



Patut la msa aku bwk keta tu, orang pandang semacam ja. Rupa2 nya bumper ni dah ngok ngek. Haaiissyy..Dugaaan betul lah ari ni..So, dear all readers, beware pleezz..Nowadays, jalan  kat Mesia ni dah terlalu crowded ngn keta plus with drebar-drebar yang DUMB.. Diorang ingat diorang bwk keta besar, mahal, sesuka ati ja nak himpit2 org.nggookkkss..!! jalan ni bukan jln bapak kau lah...hisshh...  

Last word:
ANDA MAMPU MENGUBAHNYA..
                              

No comments:

Post a Comment