Saturday 17 November 2012

"MENGENANG JASA"

Assalamualaikum

Masa nak pegi Penang, keta aku kena tahan dekat roadblock! Ingatkan lepas la sebab, aku bukan drive laju pun! sekali pakcik traffic tu sruh g tepi! Dah cuak dah! Pakcik traffic tu cakap plat keta ni tak menepati piawaian, plus ada part yang patah! ala small matter je tu. Pastu, dia cakap dia nak saman! Kena bayar 3 ratus laaa!

Aku : Hah ?? takkan kena saman jugak kot ?
Pakcik traffic : Ni keta sapa ?
Aku : Ayah.
Pakcik traffic : Mintak IC dengan lesen. Nak lesen y renew pny.
Alamak, aku tertinggal dlm beg lagi satu laaaa... Buat la cari, harap2 ada! sambil tu, pakcik tu dok tny pasal ayah aku. Ayah aku keja balai mana laa, pangkat apa laaa..
Aku : Alamak, lesen y tu tertinggal laa... 
Pakcik traffic : Susah macam ni. Klu ikut saya kena saman jugak sebab tak dpat pamerkan IC & lesen. *diam sekejap smbil belek2 IC aku.* Okay laaa, sebab saya kenang jasa ayah awak, saya tak saman!
Aku : TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK CIK !!

Nasib baik, alamat rumah aku dalam ic still IPUPEJABAT POLIS DAERAH KERIAN. klu tak melayang 3 rat!! I love u laaahh pakcik polis! So, moral of the story, lepas ni kawen dgn polis! ehhheeee


No comments:

Post a Comment